Nieuws

Laatste nieuws

Phishing mail en Sms-berichten over betalen van inschrijving

02-11-2020

Er worden sms-berichten en e-mails verzonden door een onbekende partij waarin staat dat u de verlengingskosten van uw inschrijving bij WoningNet moet betalen. Dit zijn valse e-mails en sms-berichten en u wordt gevraagd deze te verwijderen.

Er worden emails en sms-berichten verzonden door een onbekende partij waarin staat dat u de verlengingskosten van uw inschrijving bij WoningNet moet betalen. Deze is niet afkomstig van WoningNet.

Phishing is een vorm van digitale oplichting. Phishing gebeurt via e-mail, WhatsApp en sms. Slachtoffers worden naar een valse website gelokt waar ze vervolgens hun bank- of andere inloggegevens prijsgeven.

U heeft een inschrijving bij Huren in Holland Rijnland en niet bij WoningNet.

Sms

Wij verzoeken u dringend  het sms-bericht weg te gooien, en niet op de link te klikken en de zender te blokkeren en/of op de zwarte lijst te zetten!

Zie hieronder de tekst van de phishing sms:


E-mail
Er blijkt ook een e-mail rond te gaan met daarin hetzelfde verzoek als de sms om de verlengingskosten te betalen. De mail begint zonder de juiste aanhef, de WoningNet regio wordt niet genoemd, heeft spelfouten in de tekst en een verkeerd factuurnummer.

Zie hieronder de tekst van de phishing e-mail:

Geachte Heer/Mevrouw #surname#,

U heeft een inschrijving bij WoningNet.

Over 2 weken verloopt uw inschrijving.
Uw inschrijving verlengen wij met een jaar als u de verlengingskosten van €8,00 betaalt.
U kunt betalen via iDEAL.
Via de onderstaande link word u automatisch doorverwezen naar onze betaalpagina.

WoningNet-verlengingskosten

Uw factuurnummer is SRA-00368246


Fraudehelpdesk
Heeft u toch op de link in het bericht geklikt? Neem dan zo snel mogelijk contact op met uw bank om aan te geven dat er sprake is van digitale oplichting. Ook adviseren wij u om aangifte te doen bij de politie.
Lees op de website van de Fraudehelpdesk welke stappen u nog meer kunt ondernemen.

Laatste nieuws

Vraag aan Huren in Holland Rijnland

Heeft u een vraag over de werking van deze website of over de spelregels? En vindt u het antwoord niet bij 'Vraag en antwoord'? Vul dan het contactformulier in. We reageren binnen vijf werkdagen.

Het komt voor dat woningzoekenden tijdens het activeren hun gebruikersnaam (lees: registratienummer) hebben gewijzigd. Wellicht u ook.
Door te klikken op Gebruikersnaam vergeten kunt u uw gebruikersnaam opvragen. Om uw wachtwoord te wijzigen klikt u op Wachtwoord vergeten.

Contactformulier

Vraag aan een woningcorporatie

Heeft u een vraag over Huren in Holland Rijnland? Neem dan contact op met de corporatie in uw gemeente/woonplaats. 
De gegevens van alle woningcorporaties die zijn aangesloten bij Huren in Holland Rijnland vindt u in een overzicht.

Contactgegevens woningcorporaties

Contactgegevens overige verhuurders

Klacht over uw inschrijving

Heeft u een klacht, omdat u bijvoorbeeld onterecht bent uitgeschreven?

Vul dan onderstaand klachtenformulier in.

Klachtenformulier