UPDATE november 2022: NIEUWE VALSE BERICHTEN OVER BETALEN INSCHRIJFKOSTEN BLIJVEN VERSTUURD WORDEN!!!! GA ER NIET OP IN! KLIK NIET OP DE VERIFICATIELINK!!!
30-11-2022
Er worden nog steeds emails, sms-berichten en brieven verzonden door een onbekende partij waarin staat dat u de verlengingskosten van uw inschrijving bij WoningNet moet betalen. Deze is niet afkomstig van WoningNet en ook niet van Huren in Holland Rijnland.
Phishing is een vorm van digitale oplichting. Phishing gebeurt via e-mail, WhatsApp en sms. Slachtoffers worden naar een valse website gelokt waar ze vervolgens hun bank- of andere inloggegevens prijsgeven.
U heeft een inschrijving bij Huren in Holland Rijnland en niet bij WoningNet.
Nog even op een rij:
- u staat niet ingeschreven bij WoningNet maar bij Huren in Holland Rijnland;
- uw inschrijfkosten en verlengingskosten bedragen 7,50 (dus geen 8 euro of 14,35 euro );
- wij sturen nooit brieven!;
- u wordt gevraagd niet op het verzoek in te gaan en het bericht te negeren.
Update november 2022
Helaas blijven er nieuwe varianten van valse e-mails opduiken. GA ER NIET OP IN!
Hieronder vindt u de bij ons bekende varianten van e-mails en sms-berichten.
| Variant AUw betaalverzoek verlengingskosten WoningNet Geachte <NAAM> U staat bij WoningNet ingeschreven. Over drie dagen loopt uw inschrijving af. Graag willen wij van u weten of u deze inschrijving wilt verlengen of beëindigen. Inschrijving verlengen U kunt uw inschrijving verlengen met een jaar door de verlengingskosten van € 8,00 te betalen via de betalingsplatform. Ga hiervoor naar onze website. Als wij voor 29 juni 2021 geen betaling van u ontvangen, dan gaan wij ervan uit dat u niet meer ingeschreven wilt staan. Uw inschrijftijd vervalt dan. Online Payment Services Wij hebben het incasseren en verwerken van betalingen uitbesteed aan Buckaroo Online Payment Services. Op uw rekeningafschrift vindt u de betaling terug onder de naam Buckaroo Stichting Derdengelden inzake WoningNet. Uw factuurnummer is UTR-00040009. Vragen? Heeft u vragen? Neem dan contact op met het Klantcontactcentrum van WoningNet. Met vriendelijke groeten, WoningNet Manager Klantcontactcentrum Variant BHeer/mevrouw , Vanwege langdurige inactiviteit op uw account zijn wij verplicht uw lidmaatschap op te heffen. Indien u nog gebruik wilt maken van uw WoningNet-account dient u uw rekening ter controle te verifieren. Daarbij word er een controle uitgevoerd om er zeker van te zijn dat u de rechtmatige eigenaar van dit account bent. Zo geverifieerd via iDeal U verifieert uw rekening gemakkelijk en veilig via iDeal. Let op: wilt u nog gebruik maken van uw lidmaatschap? Verifieer mijn rekening via iDeal Deze link is 24 uur geldig. Klik op de link of kopieer deze naar uw browser: woningnet.nl/inactief-account-verificatie Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met ons op. Met vriendelijke groet, WoningNet Klantcontact Manager Variant CGeachte Heer/Mevrouw #surname#, |
Sms
Wij verzoeken u dringend het sms-bericht weg te gooien, en niet op de link te klikken en de zender te blokkeren en/of op de zwarte lijst te zetten!
Variant 1 & 2
Zie hieronder de tekst van de phishing sms:
Fraudehelpdesk
Heeft u toch op de link in het bericht geklikt? Neem dan zo snel mogelijk contact op met uw bank om aan te geven dat er sprake is van digitale oplichting. Ook adviseren wij u om aangifte te doen bij de politie.
Lees op de website van de Fraudehelpdesk welke stappen u nog meer kunt ondernemen.
Vraag aan Huren in Holland Rijnland
Heeft u een vraag over de werking van deze website of over de spelregels? En vindt u het antwoord niet bij 'Vraag en antwoord'? Vul dan het contactformulier in. We reageren binnen vijf werkdagen.
Het komt voor dat woningzoekenden tijdens het activeren hun gebruikersnaam (lees: registratienummer) hebben gewijzigd. Wellicht u ook.
Door te klikken op Gebruikersnaam vergeten kunt u uw gebruikersnaam opvragen. Om uw wachtwoord te wijzigen klikt u op Wachtwoord vergeten.
Vraag aan een woningcorporatie
Heeft u een vraag over Huren in Holland Rijnland? Neem dan contact op met de corporatie in uw gemeente/woonplaats.
De gegevens van alle woningcorporaties die zijn aangesloten bij Huren in Holland Rijnland vindt u in een overzicht.
Uitgeschreven?
Bent u korter dan een jaar geleden uitgeschreven?
Dan kunt u uw inschrijving weer herstellen. Dat kan via de website of u kunt contact opnemen met een van de deelnemende corporaties.
Heeft de uitschrijving plaatsgevonden na 1 juli 2017?
Dan kunt u een klacht/bezwaar maken tegen uw uitschrijving. Vul dan onderstaand klachten/bezwarenformulier in.